הקמת חנות וירטואלית

אם יש לך עסק מצליח או חנות בעולם האמיתי, אז תדע  – עולם הצרכנות עבר מזמן לאינטרנט, תשעים ושישה אחוזים מהאמריקאים ביצעו לפחות רכישה אחת בחנות וירטואלית. כמו כן, בעשור האחרון ישראלים רבים גילו את העולם הווירטואלי, ואלפי חנויות וירטואליות מוכרות מיליוני מוצרים ברשת רק בישראל לבדה.

מהי חנות וירטואלית באינטרנט?

זוהי למעשה חנות מקוונת הפועלת ברשת האינטרנט בעלת מאפיינים דומים לחנות בעולם האמיתי. החנות מציגה קטגוריות של מוצרים הנמכרים בחנות אותם ניתן לרכוש, לשלם עבורם, ולבחור את הדרך בה תרצו לקבל את המוצר – באיסוף עצמי, או באמצעות  משלוח עד הבית.

היתרונות של חנות וירטואלית על פני חנות במציאות

היתרון של חנות וירטואלית על פני חנות אמיתית הוא עלויות ההפעלה הנמוכות שלה, שכן אין צורך להחזיק מלאים במחסנים, או על המדף – החזקת מלאים עולה כסף וצוברת בלאי. 

בנוסף, אין לך צורך להחזיק צוות מוכרים ואנשי שירות ותחזוקה, וכן אין לך צורך לשלם עבור עלויות ההחזקה של החנות כמו – שכירות, ארנונה, חשמל וכו'. 

 

יתרון נוסף שיש לחנות הוירטואלית היא שהחנות נגישה לא רק ללקוחות שהחנות נמצאת בקרבת סביבת המיגורים שלהם, אלא היא הופכת להיות נגישה ללקוחות פוטנציאלים החיים בישובים מרוחקים. בנוסף לכך, החנות הוירטואלית זמינה בכל שעות היום עשרים וארבע שבע, לא כמו חנות אמיתית שזמינה בשעות ובימים מוגדרים. 

פיתוח והקמה של חנות וירטואלית תחסוך לך עלויות, ותחשוף את העסק שלך לקהלים חדשים – בשורה התחתונה ניהול חנות וירטואלית תרחיב את הפעילות של העסק ותגדיל לך את ההכנסה החודשית. 

תהליך הקמת החנות

אם אין לך חנות וירטואלית וברצונך ולהרחיב את פעילות העסק שלך ולהקים חנות וירטואלית באינטרנט, הרי שקיימות מאות פלטפורמות ישראליות המציעות בנייה של חנויות וירטואליות בעזרתן תוכל לקבל פלטפורמה להקמת חנות מוכנה שקהילות מתכנתים פיתחו,אליה תוכל להזין מוצרים קיימים, או שתוכל לפתח פלטפורמה משלך מאפס. 

 

בטרם הקמת חנות וירטואלית eCommerce חדשה יש להקדיש מחשבה לתכנון אתר החנות וזאת כדי להפוך את חווית הרכישה לנעימה ומהנה יותר, להגדיל את אמון הלקוחות ברכישה, ולאפשר ניהול ומעקב נוחים יותר אחר המוצרים, הלקוחות, התשלומים, המלאים והמשלוחים.


כדי לנהל חנות וירטואלית באינטרנט יש לחבר את אתר החנות לשרת אינטרנט שם יאוחסן האתר וישמרו הנתונים שהיזנת הקשורים לחנות , הגישה לחנות הוירטואלית תתבצע באמצעות הקלדת כתובת דומיין שיצרת עבור החנות בדפדפן, זאת הסיבה שחשוב לבחור בדומיין שמשקף את שם העסק בפורמט קצר וברור.

 

בנוסף לכך חשוב לדעת, שכאשר בונים חנות וירטואלית יש חשיבות קריטית למהירות בה עולה האתר לרשת ומהירות התגובה שלו , קוד הבנוי באופן מקצועי, הן בפלטפורמות המוכנות והן בפלטפורמות שנבנו במיוחד עבורך כוללות קטעי קוד שנועדו להאיץ את עליית האתר ומשפרות את הניווט בו , שרת טוב הוא אחד הפרמטרים המשפיעים על דירוג האתר ברשת ועל שביעות רצון הלקוחות.

לאחר שפתחנו את החנות, אחסנו את האתר בשרת והזנו את המוצרים בחנות,יש לפרסם את החנות והמוצרים בה ולקדם את אתר החנות במנוע החיפוש של גוגל

אתר שנבנה בקוד לא תקני, או באופן לא מקצועי, עשוי למקם את האתר שהקמת באחד מן העמודים האחרונים בדפדפן של גוגל – דבר שיפגע בחשיפה של החנות לקהלים פוטנציאלים חדשים להם ציפית.  

 

כמו כן, חשוב להמשיך ולתחזק את אתר החנות הן מבחינת טכנית והן מבחינה תפעולית – יש להעלות קטגוריות ומוצרים חדשים, יש לעדכן מחירים, ויש ליצור אמצעי פרסום וקידום מכירות, בנוסף, חשוב לתקן במהרה בעיות טכניות ובגים שמתגלים בתפעול האתר. 

חנות וירטואלית שנבנתה לאחר שהושקעה בו מחשבה עמוקה ותפעל בצורה טובה וחלקה תמשוך אליה לקוחות חדשים, תחזיר אליה לקוחות מהעבר לרכישות נוספות, ותאפשר לנהל אותה בצורה נוחה וקלה. 

לסיכום

בניית חנות וירטואלית באינטרנט יכולה להוזיל עלויות ולהגדיל את קהל הלקוחות , הבחירה של הפלטפורמה המתאימה בניית החנות, הניהול וההחזקה של אתר החנות, והשיווק והפרסום של החנות ברשת דורשים היכרות עמוקה ומקצועית עם עולם האינטרנט והיתרונות העצומים שהוא מציע.

על כן, פניה לחברות מקצועיות בתחום בניית חנויות וירטואליות באינטרנט, יוכלו לסייע לך להקים חנות וירטואלית מנצחת.

 אז זה הזמן להיכנס לעולם הווירטואלי ולהקים חנות וירטואלית באינטרנט.