שיווק חנות וירטואלית

הקמת חנות וירטואלית? כל הכבוד! עתה אתה צריך לפרסם ולשווק אותה ברשת כדי שהחנות תיחשף לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים. לשמחתנו יש מספר דרכים יעילות לפרסום ושיווק חנות וירטואלית באינטרנט, במאמר זה נציג לך את כלל הדרכים לפרסום ושיווק החנות באינטרנט ואת הדברים להם יש לשים לב טרם תחילת השיווק.

טרם השיווק והפרסום חשוב לתת את הדגש לשני הדברים הבאים אשר חשובים להצלחת השיווק של החנות

  • התמונות בחנות: אחד הדברים המרכזיים בחנויות וירטואליות הן התמונות, בעלי חנויות רבות בוחרים לעלות לחנות תמונות בעלות רזולוציה גבוהה שהן איכותיות יותר, אולם תמונות אלה הן גם בעלות נפח גדול , דבר שגורם להאטת האתר שהוא חסרון משמעותי כאשר ישנה חשיבות רבה למהירות האתר.

על כן, כדאי שתמונה שנעלה לא תעלה על נפח של 60-70K, חשוב לדעת כי לעיתים על ידי אופטימיזציה נכונה של תמונות ניתן להגיע לנפחים האלה מבלי שנפגע באיכות התמונה, או בחווית המשתמש.
דבר נוסף המהווה בעיה משפטית הוא העלאת תמונות מהאינטרנט, לידיעה, העתקת תמונות היא הפרת זכויות יוצרים וחושפת אותך לתביעה משפטית.

בנוסף לכך, העלאת תמונות מהאינטרנט סתם ככה פוגעת בך מבחינה תדמיתית, על כן, השתמש בתמונות חוקיות ממאגרי תמונות המיועדים לכך, או בתמונות מקוריות.

  • התוכן בחנות: דבר נוסף שיש לתת לו את תשומת הלב הוא התוכן, בעלי חנויות וירטואליות רבות מעלים תוכן שהועתק. העלאת תוכן מועתק פוגע בקידום האתר בגוגל, שכן גוגל לא אוהב תכנים מועתקים ולא יציג תוצאות עם תוכן זהה אחד אחרי השני. כמו כן, העתקת תוכן נחשב גם הוא להפרת זכויות יוצרים.

מה הן הדרכים לשיווק חנות וירטואלית באינטרנט

  • שיווק ופרסום חנות בפייסבוק: פייסבוק מפעילה מערכת פרסום בעלת כלים מתקדמים המאפשרים לבעלי חנויות באינטרנט להגביר את החשיפה של החנות והמוצרים הנמכרים בה בפני לקוחות פוטנציאליים ברשת.
    המערכת של פייסבוק מאפשרת לבעל החנות להגדיר בצורה מדויקת בפני מי תוצג מודעת הפרסום, וזאת על פי הפרמטרים שהוגדרו מראש, כגון: גיל, מין, מקום, תחומי עניין וכדומה.
    בנוסף, בפרסום בפייסבוק יכול בעל החנות לצרף למודעה קישור לאתר המכירות שיוביל את הלקוח המתעניין במוצר להשאיר ליד או למלא טופס רכישה באתר.
    יתר על כן, בפרסום בפייסבוק יכול בעל החנות להשיג תגובות למודעה שיאפשרו לו להבין טוב יותר את צרכי הלקוחות וכך להתאים ולשפר את השיווק, כמו כן, לקבל שיתופים ולייקים של המודעה על ידי הצופים שנחשפו לה ובכך להרחיב את החשיפה של החנות ברשת.

  • שיווק ופרסום חנות באינסטגרם: גם אינסטגרם מאפשרת לבעלי חנויות באינטרנט לשווק ולפרסם את המוצרים שלהם דרכה. כמו כן, היא מאפשרת להניע לקוחות פוטנציאלים לדפים רלוונטיים מחוץ לסביבת האינסטגרם. הפרסום באינסטגרם מתומחר לפי קליק שהוא נחשב לדרך המתאימה ביותר לפרסום מוצרים שמצטלמים טוב. פרסום באינסטגרם הינו בעל פוטנציאל גדול, שכן השפה החזותית מעבירה לצופה בצורה אותנטית את חווית המוצר.

  • שיווק ופרסום חנות בגוגל: בדומה לפייסבוק גם גוגל מפעילה מערכת פרסום משלה המכונה Google Ads המספק לבעלי חנויות במה לשיווק ופרסום המוצרים בחנות שלהם. היתרון במערכת של גוגל הוא המהירות והגמישות, שכן באמצעותה אפשר להריץ קמפיין ולקבל תנועה לאתר מלבד מכירות בזמן קצר.

    במערכת הפרסום Google Ads של גוגל יש מספר אפשרויות לפרסום: פרסום מבוסס מילות חיפוש, פרסום מבוסס על הצגת באנרים באתרים ושטחי פרסום, והצגת פרסומות המופיעות בעמוד התוצאות של גוגל בדפדפן וזאת בעזרת Google Shopping.

    בנוסף לכך, אפשר לפרסם ולשווק בגוגל באמצעות המערכת האורגנית, אולם שימוש בה מצריך הבנה וידע בתחום קידום אתרים, וזאת כדי להצליח למקם את אתר החנות בעמוד הראשון בגוגל. במידה ואין לך את הידע הנדרש יהיה עליך להסתייע בחברת קידום אתרים (חברות SEO) בתשלום.
    בנוסף לכך, חשוב לדעת כי המערכת האורגנית נחשבת ליעילה בפרסום לטווח ארוך, שכן אם מדובר באתר חדש יכול לקחת מספר חודשים עד שהיא (המערכת) תצליח להביא מספיק תנועה לאתר שתתורגם בהמשך להמרות (מכירות).
  • שיווק ופרסום חנות בטיקטוק: גם טיקטוק מאפשרת לבעלי חנויות באינטרנט לפרסם את המוצרים שלהם באפליקציה, הפרסום הוא באמצעות סרטון קצר של עד 15 שניות שיופיע לפני הסרטונים שמעלים המשתמשים, או באמצעות מודעת פרסום של החנות, כאשר הסרטון או המודעה מעוצבים באמצעות הפילטרים של טיקטוק. הסרטון או המודעה יכולים לכלול קישור לאתר המכירה, קישור לדפי נחיתה לאיסוף לידים, או מספר טלפון של החנות.

לסיכום חשוב לדעת שאין דרך אחת נכונה לחנות אינטרנטית לשווק ולפרסם את עצמה – הדבר תלוי בקהל היעד שלה, אופי החנות, סוגי המוצרים ועוד. כמו בכל דבר גם פה – צריך לבצע תהליך של ניסוי ותהייה והפקת לקחים עד שמוצאים את הדרך הטובה ביותר שעובדת.

מקווים שגרמנו לך להבין מה הם הדרכים לשיווק החנות האינטרנטית שלך , במידה ואתה מחפש חברה אמינה שאפשר לסמוך עליה שתלווה אותך בתהליך שיווק החנות הוירטואלית שלך , אנחנו בא.ד פתרונות מסחר אלקטרוני נשמח לייעץ לך ולענות על כל שאלה שלך בקשר לתהליך שיווק החנות האינטרנטי שלך ונשמח ללוות אותך בתהליך זה .